Ya Malikel Mülk El Mülkü Lillah Halı Tablo
Malikil Mülki Zül Celali vel İkram Vefki Şerifi
1- Demiri bağlamaktır. Bir diğer tabirle insani kurşun ve bıçak gibi öldürücü şeylerden korumaktır. Şöyle ki Şems (Güneş) saatinde (pazar günü sabah namazı vaktinde, pazartesi günü öğlen ile ikindi vakti arasında, salı kuşluk vaktinde, çarşamba ikindi namazı vaktinde, perşembe zeval vaktinde, cuma akşam namazı vaktinde ve cumartesi öğlen namazı vaktinde) bu ism-i şeriflerin vefkinin etrafına Hadid ve Şems süreleri yazın Bunların ardından Mülk Süresi de yazılır ve kişi bunu nuska yaparak üzerinde taşırsa, Allah-u Teâlâ'ın izniyle hiçbir silah kendisine tesir etmez.
2- Dilleri bağlamaktır. Yani kişi, kendisi aleyhine haksız yere konuşup iftira atarak onu karalamaya çalışan birisini bundan engellemek isterse, bu vefk-i şerifin etrafına önce o kişinin ismini sonra da Yâsin Süresi'ni yazıp bunu nuska yaparak üzerinde taşırsa, Teala'nın izniyle o kişi bir daha kendisi hakkında yalan-yanlış konuşamaz.
3- Sözün tesirli olmasıdır. Yani idare sahipleri ve hatiplerin toplum tarafından sevilmesi ve söz-lerinin dinlenilmesi için bu vefk-i Şerif ipek bir bez parçasına yazıldıktan sonra katlanıp küçük bir parça haline getirilip beyaz yakuttan yapılan bir yüzük taşının altına yerleştirilerek bu şekilde yü-zük yapılır ve bu yüzük zikrettiğimiz kişiler tarafından takılırsa, Allah-u Te`ala'nın izniyle bunun faydasını müşahede ederler.
4- işlerin açılması ve berekettir. Bu vefk-i Şerif bir dükkana asılırsa, oranın kazancı ve karı artar.
5- Düşüğü engellemektir. Bu vefk-i şerifi hamile bir kadın tarafından nuska yapılarak üzerinde taşınırsa, Allüh-u Tetülâ'nın izniyle düşük yapmadan çocuğunu doğurur.
6- Tâun (veba) hastalığına yakalanmamaktır. Bu vefk-i şerîfi nuska şeklinde üzerinde taşıyan kişi bu (gibi bir bulaşıcı) hastalığa yakalanmaktan korunur.
7- Küsleri barıştırmaktır. Şöyle ki bu vefk-i Şerif temiz bir kağıda misk, zaferan (safran) ve gül suyu karışımından yapılan bir mürekkeple yazılır ve bu kağıt suya konularak yazılar suya geçtikten sonra bu su o kişilerin yiyeceğine veya içeceğine katılırsa, Allah-ü Tetüla'nın izniyle aralarındaki buğuz ve adâvet duygusu yerini şefkat ve merhamete bırakır.
Bu vefk-i şerifin saydıklarımızdan başka şu hâssalan da vardır:
a) Kendisine zulmeden birisinin bulunduğu yerden başka bir yere taşınıp gitmesini isteyen kişi bu vefk-i şerifi toprak üzerine yazar, daha sonra o toprak parçasını yerden ayırıp ufalayıp o kişinin evine saçarsa, Allah-u Tetâlâ'nın izniyle o kişi en kısa zamanda oradan başka bir yere taşınır.
b) Bu vefk-i Şerif nuska yapılıp evli çiftler taşırsa, çok mutlu ve huzurlu bir hayat sürerler.
c) Bu vefk-i şerifi nuska yapıp üzerinde taşıyanlar en kısa zamanda isteklerine kavuşurlar.
d) Bulunduğu ortamda öne çıkıp parlamayı isteyen kişiler, bu vefk-i şerifi nuska şeklinde üzerlerinde taşırlarsa, hedeflerine ulaşırlar.
e) Bu vefk-i Şerif nuska yapılıp çok ağlayan bebeklerin üzerine asılırsa, ağlamaları diner.
f) Bu vefk-i Şerif beyaz bir ipek kumaş üzerine yazılıp nuska yapılarak kısmeti bağlı bir kız ya da kadın tarafından taşınırsa, Allâh-u Te'âlâ'nın izniyle o kişinin kısmeti açılır ve kısmeti olacak kişiye karşı çok güzel ve sevimli görünür.
(Ahmed el-Bûni, Şemsü'l-me`ârif, matbü` nüsha, 4/99-101, imaın-ı Zerrük, Şerhu Esmaillöhi'l-hüsnâ, sh:118-119; Yüsuf ibni Ibrrahim, Kazâu'l-heıcat ve teysirü 'I-mühimmat bi zikri esmâillühi'l-hüsnü, sh:52-53; Mâu'l-Ayneyn, Fatiku'r-ratk alâ Râtikı'l-fetk, sh:342; Muhammed Şebdiv7, FevaidU'l sh:91-92; Yüsuf en-Nebhani, Se`üdetü'd-dâreyn, sh:525; Seyyid Süleyman el-1-1üseyn?, Kenzü'l-havas, 1/158-161; Ali Flicüâ, en-Nûru'l-esnâ ği şerhi esmâillöhi'l-hüsnâ, sh:217, 534; İbnü Acibe, Tefsiri ru'l-Fâtihati'l-kebfr, sh:321-322; Eyyûb ibni Abdillüh, Havössu ye'l-eyyâm kitabının deva-mında- sh:88, 104, Süleymaniye Kütüphanesi, Reşid Efendi Kısmı, no:2038)
Kaynak: Lalegül Dergisi Haziran 2015